Pokud pan premiér neuposlechne doporučení Evropské komise, pak nám další dotace prostě zarazí, anebo si bude další investice, byť nespojené s firmami p. Babiše, více rozmýšlet. Např. už v nedávné minulosti do nás Evropa nasolila výrazné finance, např. kolem projektů z r. 2005 (lze je najít na webu European Commission, zadat si např. Czech Republic, ev. audits), u jednoho tohoto projektu šlo myslím o 11 miliónů eur. Současně s těmito projekty - poskytnutí ČR evropské dotace - se vždy příjemce zavazuje, že splní všechny požadavky EK, a pokud by ČR neměla dostatečně kvalitní vlastní předpisy nebo ne zcela účinné kontrolní mechanismy, pak má komise vždy právo učinit u nás vlastní šetření, jež je nadřazeno těm našim. Spory by patrně bylo možno s konečnou platností vypořádat u soudní instance v Haagu.
Legrační je, že v minulosti do nás EK nasolila peníze mj. na kvalitní proškolení nejméně 200 specialistů na potírání korupce a hospodářské kriminality u nás.
Slova činovníků za ANO o tom, že my máme vlastní zákony a EK nám do nich nemá co mluvit, to jsou jen vytáčky, v důsledku nám ale na české projekty nikdo nemusí nic přidat, nakonec se proti nám postaví většina zemí EU.
Zpráva - audit EK ke kauze Babiš musí být veřejná. Mj. už v některých kauzách rozhodl štrasburský soud o tom, že např. novináři mají právo upozornit veřejnost na výrazné nebezpečí, i když ve věci dosud nepadlo konečné slovo soudu, pokud významně převažuje veřejný zájem - vědět pravdu - nad soukromým zájmem kohokoli (politika, lékaře aj). Zde jde o peníze daňových poplatníků a podezření na riziko možné korupce v zacházení s nimi, navíc v čele vlády je osoba, jíž by veřejnost měla důvěřovat, a pokud existuje výrazné podezření na nesprávné nakládání s veřejnými financemi, pak je to velmi závažné a veřejnost má právo to vyjasnit.